Official logo of OFAE
  • The Federation
  • Training Center
  • TIR System
  • Individual guarantee
  • News
  • Legislation
  • Contact
  • Members

News

  • Όλα τα Νέα
  • Activities
  • Press Releases
  • International News
  • Communication with Ministries
  • Events
  • Driving Restrictions
  • Jobs
  • Various
  • News
  • Press Releases

OFAE Press Release

PRESS RELEASES22 January 2018
Mutual declaration on PWD

ΘΕΜΑ: Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠΙΡΤΖΗ, ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟ MOBILITY PACKAGE.

************

Με μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης κατά τη συμμετοχή του στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ της 5ης Δεκεμβρίου 2017, υποστήριξε το πρώτον ότι θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι στις επικείμενες τροποποιήσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών και οδηγιών για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές να συμπεριληφθούν διατάξεις, επί τη βάσει των οποίων οι μεταφορείς που διενεργούν όχι μόνον ενδομεταφορές (Cabotage) αλλά και διεθνείς μεταφορές να θεωρούνται αποσπασμένοι εργαζόμενοι και μάλιστα - όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στα πρακτικά του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ – να έχουν δικαίωμα «σε ελάχιστη αποζημίωση από την πρώτη ημέρα».

Η θέση του κ. Σπίρτζη, όπως αυτή τουλάχιστον καταγράφεται στα πρακτικά του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ της 5ης Δεκεμβρίου 2017, όχι μόνον διαφοροποιείται από την μέχρι τώρα άποψη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (σύμφωνα με την οποία ως αποσπασμένοι εργαζόμενοι θα πρέπει να θεωρούνται μόνον οι μεταφορείς που διενεργούν ενδομεταφορές), αλλά ακόμη χειρότερα καθίσταται μαζί με τη θέση που εξέφρασε ο εκπρόσωπος της Αυστρίας ως η πλέον ακραία θέση μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ ως προς το ζήτημα αυτό. Ως εκ τούτου λοιπόν ενώ άλλα ισχυρά κράτη της ΕΕ έθεσαν ως προϋπόθεση για την εφαρμογή του θεσμού της απόσπασης στις διεθνείς μεταφορές, το πέρας προθεσμίας τριών (3) έως και δέκα (10) ημερών από την αρχή της διεθνούς οδικής μεταφοράς, ο Έλληνας αρμόδιος υπουργός πρότεινε την μισθολογική εξομοίωση των μεταφορέων από την πρώτη κιόλας μέρα στο πλαίσιο της εφαρμογής του θεσμού της απόσπασης.      

Διευκρινίζουμε βεβαίως ότι η θέση αυτή του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού προκύπτει μόνον από τα πρακτικά της προαναφερόμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ, καθώς ο κ. Σπίρτζης μέχρι και σήμερα όχι μόνον δεν έχει καλέσει με δική του πρωτοβουλία τους εμπλεκόμενους συνδικαλιστικούς φορείς του κλάδου για να ακούσει τις απόψεις τους εν όψει των θεμελιωδών αλλαγών που προετοιμάζονται σε επίπεδο νομοθεσίας της ΕΕ για τον κλάδο των οδικών μεταφορών, αλλά αντιθέτως κωφεύει σε όλες τις προσπάθειες που έχει κάνει η ΟΦΑΕ προκειμένου να θέσει υπόψη του τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι Έλληνες μεταφορείς που διενεργούν διεθνείς μεταφορές σε περίπτωση που θα αντιμετωπίζονται ως αποσπασμένοι εργαζόμενοι.

Η διαφοροποίηση δε της θέσης του κ. Σπίρτζη σε σχέση με την αντιμετώπιση των μεταφορέων που διενεργούν διεθνείς μεταφορές ως αποσπασμένων εργαζόμενων, εγείρει περαιτέρω ερωτηματικά όταν το ίδιο το Υπουργείο στο με αριθμό πρωτοκόλλου Β4/43611/1501/30.06.2017 σχετικό ενημερωτικό έγγραφο του προς τη Βουλή των Ελλήνων αναφέρει επί λέξει ότι «Είναι αμφίβολο αν η έννοια της μετακίνησης των οδηγών στο πλαίσιο διεθνούς μεταφοράς, μπορεί να υπαχθεί στην έννοια της απόσπασης των εργαζομένων σύμφωνα με τις διατάξεις των οδηγιών, καθώς η έννοια της διεθνούς μεταφοράς εξ ορισμού εμπεριέχει την έννοια της δραστηριοποίησης σε άλλο κράτος μέλος, πράγμα που δεν ισχύει για άλλες περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών».   

Συνεπώς από τα ανωτέρω προκύπτει ότι αφ’ ενός μεν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεωρεί ότι οι διαρκώς μετακινούμενοι μεταφορείς στο πλαίσιο μίας οδικής διεθνούς εμπορευματικής μεταφοράς δεν μπορούν να υπαχθούν στην έννοια του αποσπασμένου εργαζόμενου, αφ’ ετέρου όμως ο επικεφαλής του Υπουργείου φαίνεται εν τέλει να αποδέχεται την υπαγωγή αυτή προς το σκοπό υποτίθεται της αποφυγής φαινομένων στρέβλωσης του ανταγωνισμού.

Δεν γνωρίζουμε βεβαίως εάν έχει γίνει αντιληπτό από τον Έλληνα Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ότι με τη θέση του στο Συμβούλιο Υπουργών της 5ης Δεκεμβρίου 2017 συντάσσεται κατ’ ουσίαν με τη θέση των ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ που επιθυμούν στην πραγματικότητα, όπως έχει καταδείξει η μέχρι τώρα πρακτική, να χρησιμοποιήσουν και στις διεθνείς οδικές μεταφορές το θεσμό και τις συνέπειες της απόσπασης των εργαζομένων, αποκλειστικά ως μέτρο περιορισμού του ανταγωνισμού και προστασίας των συμφερόντων των μεταφορέων που εδρεύουν εντός της δικής τους επικράτειας.

Εν αντιθέσει όμως με τους ομολόγους του που προσπαθούν να προασπίσουν τα συμφέροντα των μεταφορέων με έδρα στα δικά τους κράτη, ο Έλληνας Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη του τις ολέθριες συνέπειες που θα έχει για τους Έλληνες μεταφορείς που διενεργούν διεθνείς μεταφορές, η υπαγωγή τους στην έννοια των αποσπασμένων εργαζομένων. Κι αυτό διότι όπως όλοι γνωρίζουμε, η υπαγωγή στην έννοια του αποσπασμένου εργαζόμενου κατ’ αρχήν δεν επιλύει τα ζητήματα της υπέρογκης φορολογικής και ασφαλιστικής επιβάρυνσης των Ελλήνων μεταφορέων και τα υπέρογκα διοικητικά κόστη που συνεπάγεται για κάθε Έλληνα αυτοαπασχολούμενο εργαζόμενο και κάθε ελληνική μεταφορική επιχείρηση, η αντιμετώπιση της μετακίνησης στο πλαίσιο μίας διεθνούς οδικής μεταφοράς ως απόσπαση εργασίας.

Η αναλογική εφαρμογή του θεσμού της απόσπασης εργασίας στις διεθνείς οδικές μεταφορές θα αποτελέσει την ταφόπλακα σε οιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης του κλάδου μας, καθώς κατ’ ουσία αποτελεί ένα τεχνικό εμπόδιο στην πρόσβαση στις αγορές των οικονομικά ανεπτυγμένων κρατών μελών. Επιπλέον, η γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην περιφέρεια της επικράτειας της ΕΕ και κατά συνέπεια η υποχρέωση των Ελλήνων μεταφορέων να λαμβάνουν υπόψη τους και να εφαρμόζουν πληθώρα διαφορετικών εθνικών εργατικών διατάξεων, όλων των κρατών μελών από την επικράτεια των οποίων διέρχονται, καθιστά την εφαρμογή του θεσμού της απόσπασης των εργαζομένων τουλάχιστον ανεδαφική.

Θα πρέπει λοιπόν έστω και τώρα από τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς της Ελληνικής Κυβέρνησης να γίνει αντιληπτό ότι με την νομοθετική αντιμετώπιση των μεταφορέων που διενεργούν διεθνείς μεταφορές ως αποσπασμένων εργαζόμενων, οι Έλληνες μεταφορείς θα υποστούν μία δυσβάσταχτη άνιση μεταχείριση, καθώς από τη μία μεριά θα πρέπει στο πλαίσιο της σημερινής δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας να εναρμονιστούν με τα εργασιακά κόστη που ισχύουν στα ανεπτυγμένα οικονομικά κράτη μέλη της ΕΕ και με τα υπέρογκα διοικητικά κόστη που θα επιφέρει η εναρμόνισή τους αυτή, από την άλλη δε πλευρά θα εξακολουθήσουν να επωμίζονται - εν αντιθέσει με τους συναδέλφους τους που εδρεύουν σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ - τις δυσβάσταχτες και πολύ υψηλότερες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις που προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία, οι οποίες προστίθενται στο κόστος κάθε διενεργούμενης εκ μέρους τους διεθνούς οδικής εμπορευματικής μεταφοράς, 

Η εφαρμογή της αρχής της ισότητας και της μη νόθευσης του ανταγωνισμού προϋποθέτει ότι όλοι θα πρέπει να υπόκεινται στις ίδιες συνθήκες αναλόγως των δυνατοτήτων τους, γεγονός που φαίνεται ότι δεν αντιλαμβάνεται το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο δια των αρμοδίων οργάνων του εμφαίνεται πως δεν ενεργεί προς το συμφέρον και σύμφωνα με τα δίκαια αιτήματα του κλάδου των Ελλήνων Μεταφορέων.

Στο πλαίσιο αυτό ελπίζουμε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης να ανταποκριθεί έστω και τώρα στο πάγιο αίτημα της ΟΦΑΕ να δεχθεί τους εκπροσώπους της προς το σκοπό της θέσης σε διαβούλευση των ζητημάτων αυτών, προκειμένου όλα τα αρμόδια όργανα του Ελληνικού Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να κατανοήσουν πλήρως τις συνέπειες της εφαρμογής του θεσμού της απόσπασης στους Έλληνες μεταφορείς διεθνών οδικών μεταφορών και να αποτραπούν στο μέλλον ανάλογα φαινόμενα η Ελληνική Κυβέρνηση να εμφαίνεται να υιοθετεί προτάσεις ακραίων νεοφιλελεύθερων πρακτικών, οι οποίες δεν γίνονται αποδεκτές ούτε και από τα δεξιά κόμματα των ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ.  

***************************

Σχετικοί σύνδεσμοι: Δείτε εδώ την κοινή δήλωση ενάντια στην εφαρμογή των διατάξεων της οδηγίας απόσπασης εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές την οποία συνυπέγραψε η ΟΦΑΕ μαζί με άλλους φορείς από 17 συνολικά Κράτη Μέλη της ΕΕ

Συνημμένα: α) Στήριξη του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) στις θέσεις Ο.Φ.Α.Ε για μη υπαγωγή των Ελλήνων μεταφορέων, που διενεργούν διεθνείς μεταφορές, στην έννοια των «αποσπασμένων εργαζομένων»

β) Παρέμβαση ΣΕΒΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την τοποθέτησή του

  • ΟΦΑΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
  • EESYM Press Release
  • SEVE intervention to MoT

Προσφατα νεα της κατηγοριας

May 2025
PRESS RELEASES09 May 2025

48-hour Pan-Attica Strike on Ro/Ro ships from 12 to 16 May 2025

April 2025
PRESS RELEASES29 April 2025

The Panhellenic Seamen’s Federation participates in the Panhellenic 24-hour strike for 1st May Labor Day 2025

PRESS RELEASES07 April 2025

The Hellenic Seamen's Federation participates in the Panhellenic strike on Wednesday, April 9, 2025

March 2025
PRESS RELEASES27 March 2025

24-hour warning STRIKE on Adriatic R/C – R/C ships on April 2 and 3, 2025

February 2025
PRESS RELEASES27 February 2025

Unavailable in this language

January 2025
PRESS RELEASES20 January 2025

OFAE Press release

November 2024
PRESS RELEASES13 November 2024

The Hellenic Seamen's Federation participates in the Panhellenic strike on Wednesday, November 20, 2024

PRESS RELEASES12 November 2024

Unavailable in this language

September 2024
PRESS RELEASES30 September 2024

Unavailable in this language

PRESS RELEASES26 September 2024

Unavailable in this language

July 2024
PRESS RELEASES08 July 2024

Unavailable in this language

April 2024
PRESS RELEASES26 April 2024

24hour strike in all categories of ships on 17th April 2024

March 2024
PRESS RELEASES05 March 2024

Unavailable in this language

February 2024
PRESS RELEASES01 February 2024

Unavailable in this language

September 2023
PRESS RELEASES27 September 2023

Press Release - Steering Committee on the establishment of a maritime line betweek Volos (GR) and Alexandria (EG) Ports

April 2023
PRESS RELEASES24 April 2023

24-hour strike in all categories of ships on 1st May in Greece

March 2023
PRESS RELEASES31 March 2023

Iraq joins TIR to boost trade and economic development

PRESS RELEASES16 March 2023

Unavailable in this language

PRESS RELEASES14 March 2023

24-hour strike in all categories of ships on 16th May

PRESS RELEASES08 March 2023

Unavailable in this language

Athens

Patission 351,  11144 – Athens
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
SEE THE MAP

THESSALONIKI

Giannitson 39,  54627 – Thessaloniki
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
SEE THE MAP

NEWSLETTER

You have subscribed successfully You are already subscribed Invalid email address
  • Find us on Facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial